onsdag 29 juli 2009

Stor som i vecka 40

Nu är jag i slutet av vecka 29, går in i min 30:e vecka imorgon. Pratade med en annan gravid idag och hon frågade om mitt symfys-mått (mått på livmodern som tas hos barnmorskan), hon är nämligen beräknad att få sin bebis om några dagar och har måttet 34 cm.. Jag har 35cm! Är alltså drygt lika stor som någon som väntar ETT barn är i vecka 40..!

Men jag mår kanonbra! Känner mej pigg och mår allmänt bra. Var ute med maken på skogspromenad i varierad terräng, mycket backar och ojämnt underlag på sina ställen i ca 1 1/2 timme igår, men det kändes bara fint i kroppen.
Bebisarna rör sej väldigt livligt nu, det är t.o.m. så att våra middagsgäster ikväll kunde se hur det bubblade i min mage. :-)

Jag var hos barnmorskan i början av veckan och alla mina värden är tiptop och hjärtljuden på de små var jämna och fina.

Idag har vi ätit grillad abborre till lunch som maken drog upp i sjön utanför huset igårkväll. Såå gott! Men nu får det inte bli mer abborre för mej under graviditeten, det är ju en av de saker man bara bör äta begränsat av under graviditeten.

I måndags var vi en sväng på Gekås i Ullared förresten och spenderade drygt 4000:- på saker till våra små. Underbart, nu börjar alla förberedelser falla på plats.
När jag och Oscar sen satt på kvällen och packade upp alt vi köpt, t ex mobiler, leksaker, spjälskydd, nappar och alla små klädesplagg så kändes det verkligen att nu är det på riktigt!
Vi köpte också några miniplagg i storlek 45, utifall att...

Ska snart posta en bild på den växande magen här!

God kväll alla
/Shoop

2 kommentarer:

  1. Det är så spännande att läsa i din blogg om hur det går. Skönt att du mår så bra, tänkte på det när du hade din fest - att du verkade så lugn och harmonisk.
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  2. Åh! Läser du min blogg... :-) Nice, en läsare iaf! Håller på att lära mej det här med bloggande, men kul iaf!/Shoop

    SvaraRadera