måndag 11 oktober 2010

Mössan på!

Tjejerna älskar att vara ute och leka! Allra helst på vår baksida i trädgården där de numera har sin egna lilla lekplats med sandlåda, rutschkana, gungbräda och gungor.

Ofta är de gånger om dagen nu då någon av dem eller båda kommer med sina skor, sin tjocktröja eller regnoverall och vill att jag ska ta på det så att vi kan gå ut och busa.

Idag kom Elly med sin mössa och ville ha hjälp att sätta på den. Vilket jag såklart villigt hjälpte henne med. Sen såg jag hur Amanda började titta efter sin mössa, till saken hör att A tidigare kört fast på sin mössa som låg på golvet när hon kom gående med gåvagnen, men hon kom loss och gick vidare, men nu tittade hon helt logiskt i hennes värld, efter sin mössa under gåvagnen. Ungefär som om hon tänkte Men vad tusan, den var ju här alldeles nyss! Bara det att hon ju gått en bit sen den var under vagnen... Jag bad så i alla fall Elly att hämta Amandas mössa, när jag såg att hon också ville ha sin. Döm om min förvåning då Elly traskar iväg och kommer tillbaka med Amandas mössa! Hahaaa, hon förstod vad jag bad om. Cool! Sen lekte de massa med sina mössor, på och av, på och av hela tiden. Till slut traskade de båda bort till altandörren och drömde sig ut till gungorna som hänger där ute...

Två döttrar redo för att gunga!

"Vad väntar vi på?! Mössorna är på, nu går vi!!!"

3 kommentarer:

  1. Underbart! Gör en glad i hjärtat att läsa. Vill gärna rikta lite beröm för "tabu"-inlägget här under. Det är när du öppnar ditt hjärta och vågar tänja och utmana lite som du är som bäst, enligt mitt tycke iallafall. Fortsätt så Lajsen! :-)

    Allt Gott, Hina

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt då de börjar förstå mer och mer, en helt nu värld öppnar sig ju även för oss föräldrar.
    Så söta de är och vilken tur de har som har en egen lekplats precis utanför dörren ;)
    // Sargit

    SvaraRadera