onsdag 10 november 2010

Pulkpremiär!

Jodå, vi har fått snö. Måhända att det bara är några centimeter, men det duger gott för en pulkpremiär för tjejerna, tycker jag.
Igår klädde vi oss ordentligt, jag och döttrarna och så gav vi oss ut på eftermiddagen efter mellanmålet för att undersöka allt det vita som kom från himlen.
De var fascinerade, framförallt av att gå på snön, som knarrade gott under våra fötter.


Både stort och litet avtryck i snön efter oss.

Jag plockade fram de begagnatfyndade, men väldigt fina babypulkorna och satte tjejerna på plats i varsin. Sen drog jag dem i snön runt kvarteret. De var lite fundersamma i början och tyckte efter en stund att det var rätt behagligt att bara sitta och åka, nästan som att åka vagn ju. Roligast tyckte de förstås att det var när jag sprang med dem!

De verkade konferera huruvida de skulle gilla eller ej!


Glad michelinklädd Elly i snön!


Mina två vandrande micheliner!




Originalet

Denna vinter får gärna bli snörik, då tjejerna nu är stora nog att kunna ha skoj med snön. Till skillnad från förra vintern, då snön mest kändes besvärlig, hindrande och jobbig.
Jag vill göra deras första snögubbe med dem, och snölyktor och lägga oss i snön och försöka göra snöänglar och smaka snö för första gången och... bara ha det så där riktigt vinterkul! :-)

2 kommentarer:

  1. Det är så kul att se glädjen i barnens ansikten då man åker pulka :)
    Längtar till vi har tid att åka pulka med våra, som det ser ut just nu hinner snön smälta undan innan dess :( Men förhoppningsvis kommer det mera snö :)
    // Sargit

    SvaraRadera
  2. @Sargit: Nu har iaf vi fått mer snö igen. Hoppas ni med har det så att barnen kan få åka pulka! :-)

    SvaraRadera