torsdag 15 april 2010

Barn & Baby Mässan

I söndags var jag och flickorna och flickornas moster på Barn och Baby Mässan i Göteborg. Jag med Elly i bärsele på magen och min syster med guddottern Amanda i bärsjal på magen. Det gick finfint! Amanda trivdes gott i bärsjalen fast det inte var mamma som bar, t.o.m. så att hon somnade en sväng i goset med moster.

Mässan i sig var mindre än jag trott och det fanns inte lika mycket köp-erbjudanden som jag hade hoppats och trott. Trodde nog att många barn/babyföretag skulle finnas representerade och vara säljande och ha härliga köp-nu-på-mässan-erbjudanden att bjuda på. Men så var inte fallet, tycker jag. Kändes mest som de företag som var där var där för att synas. Vi fick dock med oss ett gäng prover från Huggies blöjor etc. Har inte provat de förut, så det kändes kul! :-)

I övrigt köpte jag scarfar åt Elly och Amanda -ÄNTLIGEN hittade jag RÖDA som jag letat efter så länge, så det fick bli två var. En kul cykeltuta i form av en nalle att sätta på vagnen, köpte jag också. Men sen blev det nog inte så mycket mer.

Det var dock väldigt trevligt att strosa runt där inne med min syster och varsin tjej på magen!

(Extra skoj var det att de flesta tog för givet att Amanda var min systers dotter)

5 kommentarer:

  1. Jag var också på mässan i söndags med mina två busfrön! Hade fullt schå med att hålla reda på dem så de inte försvann i mängden så jag hann knappt titta i montrarna. Fast jag var där förra året utan barn och då hann jag se det mesta!

    Fick iaf umgås med min tvillingmamma väninna från neotiden och det var trevligt och barnen tyckte att Bamsegympamontern var allra roligast!

    SvaraRadera
  2. @Vikkan: Vad kul att ha en tvillingmamma väninna sen BB! Jag tror nog också att tjejerna kan tycka att Bamsegympa är skoj om nåt år, den såg lockande ut även för mig! ;-)
    Så du gjorde inte heller några större fynd i söndags då?

    SvaraRadera
  3. Inga fynd! Jag hade köpförbud så jag köpte enbart fika! ;-)

    SvaraRadera
  4. Vad fint du skriver om mig. Tack för dessa vänliga ord. <3

    m H

    SvaraRadera
  5. @Vikkan: Köpförbud kan nog vara vettigt ibalnd -så himla lätt att hitta saker att lägga pengarna på åt sina tvillingar, inte sant? ;-)

    @H: Klart jag skriver fint om dig, jag och tjejerna uppskattar att du vill spendera tid med oss! Önskar vi kunde ses oftare, we love you!

    SvaraRadera