onsdag 21 april 2010

Lekhage


Två mycket nöjda systrar!

Så blev det då en lekhage till flickorna.

Jag letade på både http://www.blocket.se/ och http://www.loppi.se/ efter begagnade lekhagar, men då de låg på priser runt 800:- och var mest av gamla modellen valde vi till sluta att köpa en ny. Nya designen, dvs mycket snyggare, och fräsch, oanvänd och omonterad i kartong.
1295:- fick vi ge och jag kan säga redan nu att den var värd precis varenda krona!!! :-)

Lekhagen monterad men ännu inte "pimpad" för användning


Klar för användning med duntäcke och lekfiltar på plus leksaker och kuddar

Den är såååå bra och flickorna trivs fint i den. Det har blivit lite av "deras rum" liksom, med mys och filtar och massa roliga leksaker nära till hands. Ofta sätter jag och Oscar oss också i hagen och läser eller leker med flickorna. Jag tror dock att det är en otrolig fördel för Elly och Amanda att de har varandra här, att sätta bara den ena i hagen skulle nog inte vara lika populärt! Nu sitter de ju ofta i lekhagen mitt emot varandra med kuddar bakom ryggen och leksaker mellan sig och roar sig ihop.


Största skälet till inköpet är att Elly börjat rulla fram så mycket, men jag inser ju också att det bara är en tidsfråga innan båda kommer ta sig fram och krypa och vara på allt både högt och lågt i huset! Så av den anledningen känns det också tryggt med hagen.
Helt plötsligt kan jag lämna flickorna i fem minuter och gå på toaletten eller laga mat och veta att de är säkra där de är!

9 kommentarer:

  1. Vilken fin lekhage nästan så man vill hoppa i och leka direkt =)
    Maria.l

    SvaraRadera
  2. Vilket kap jag gjorde när jag köpte vår hage på loppis för 15 kr :)
    /T

    SvaraRadera
  3. @Maria L: Tack, visst är den fin. Härligt att den upplevs inbjudande! ;-)

    @T: hahaaa, 15kr, jo det kan man nog kalla kap! Men frågan är om det verkligen var en likadan då?! ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej, Gud vad det häner mycket grejer hela tiden!!! Vi hade ju tänkt oss få träffa bebisar när vi kommer på besök, men det blir ju två små personer förstår jag nu. Mysigt värre! :-)
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej! Tycker lekhagen verkar otroligt fin men jag kan inte hitta den på nätet. Var köpte du den?
    /Claes

    SvaraRadera
  6. @Claes: Den är köpt på Babyproffsen i Göteborg.
    Kul med manliga läsare! Har du också tvillingar?

    SvaraRadera
  7. Tack då vet jag, ska inhandla en sån. Nej inga tvillingar men önskar stort lekutrymme åt vår dotter :)
    /Claes

    SvaraRadera
  8. hej hej... lekhagen är jätte fin och jag har tvillingar jag med... 2 pojkar på 4 månader... vad heter lekhagen...
    /Jeanette

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Undrar om att var köpte den C formad kudden som är bakom din bebis? Tack!

    SvaraRadera