tisdag 18 maj 2010

Hal trappa..!

Sitter här med väldans ont i ryggen efter att ha ramlat i trappan. Jag bar som vanligt ner ena dottern för trappan i morse för att gå och byta blöja och fixa frukost. Vi hade precis pratat med pappa Oscar och syrran i sängen och när vi gick lät det precis som den lilla i min famn sa "hejdå", vilket roade oss båda vuxna mycket, mig så pass att jag tappade fokus på att gå försiktigt och sakta i trappan... Så jag halkade med mina för långa mysbyxben på ett trappsteg och halkade omkull och dunkade i ryggen i tre-fyra trappsteg när jag dundrade ner med dottern i ett fast grepp för att skydda henne i fallet! AAAAAAJJJJ! Det gjorde verkligen ont kan jag säga, jag bara ropade rakt ut och Oscar fick snabbt komma och ta den lilla så jag kunde ta mig hulkande upp. Hon var iaf helt oskadd, tack och lov! Värre är det med mig, som inte kunda ta för mig alls i fallet då jag var helt uppe i att skydda den dyrbara i famnen.
Så nu sitter jag här och har otroligt ont i ryggen, armbågar som är skinnflådda och ett begynnande blåmärke på ena skuldran. Har tagit två panodil extend, men de tar inte bort allt. Har dessutom tagit ett hett bad, då vi tror det är muskelskada och det hjälpte något.
Blir till att bara ta det lugnt idag för min del, tur i oturen att det är Oscars lediga dag idag så att han kan ta flickorna. Jag kan ju inte ens böja mig ner, än mindre bära barn som det är nu. Babysimmet i eftermiddag får vi ta igen en annan gång.
Suck! Så det kan gå.
Hädanefter råder jag alla att alltid gå BARFOTA i trappan, när man har ett barn i famnen -en olycka händer så lätt..!

kram från en självömkande ynkling
/Shoop

5 kommentarer:

  1. Hej! Stackars dig. Hur tokigt kan det bli.Du kommer nog att få ont en tid, men vad jag förstår så blev det inga frakturer. Hoppas att ni ska fixa till er vardag ändå. Blir det värre med dig får ni väl höra av er.
    Kram från Bibbi och Bobbo

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Fick flashback till den gången jag trampade snett då jag var på väg nerför en trappa. Allt jag hade i händerna flög iväg och jag är glad att jag inte hade ett barn i famnen vilket jag hade haft lite tidigare...
    Hoppas dina skador läker fort. Ansträng dig inte för snabbt bara...
    Kram
    // Sargit

    SvaraRadera
  3. men usch så otäckt! Hoppas du repar dig snabbt!

    SvaraRadera
  4. Din stackare! Ta hand om dig min vän!

    Många kramar

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för ert medlidande! Idag är jag lite bättre, men undviker självklart överansträngning och lyft några dagar till, så jag kan läka ordentligt! Vila är tydligen receptet.

    @Bibbi och Bobbo: Tack för omtanken, men Oscar har bytt några lediga dagar så han kommer vara hemma och lösa vardagen det närmsta här! :-)

    kramar

    SvaraRadera