söndag 30 maj 2010

De allra första tänderna

Dagen efter 8-månaders dagen när jag var själv med flickorna på kvällen, upptäckte jag plötsligt att Elly har två tänder på gång i underkäken!! Givetvis blev jag ivrig att även kolla Amandas tand-status. Och visst även där var en tand på gång i underkäken. Små vassa antydningar till tänder, som mest ser ut som små riskorn i dagsläget.
Åh, jag blev helt till mig! Och så var jag själv med dem, var tvungen att ringa mamma och berätta, detta är stora grejer!!!! Måste ju dela det med någon.
Ska mina små börja få tänder nu, hoppas bara de slipper lida så av det när de spricker igenom för jag antar att det kommer ploppa upp en efter en nu.
Ska genast kyla deras bitringar så de är redo om de behövs för kliande tandkött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar