söndag 9 maj 2010

Trappa ner amningen

Har hänt så mycket på sistone att jag knappt hunnit med något..
Eller ja, med tjejerna alltså, så tiden att blogga etc har varit knapp.

Vi håller just nu på att trappa ner på amningen och introducera välling för döttrarna, men det går sisådär.
Vi började med att försöka byta ut kvällsamningen mot välling, men det var inte så lyckat då de verkade behöva den mysiga och trygga stunden amningen innebär inför nattsömnen. Så nu jobbar vi på att byta ut morgonamningen istället.. Men även det går trögt! Dessutom, de gånger det hittills har funkat så har det varit tvunget att jag har matat, annars har det varit tvärt NEJ från båda tjejerna. Precis som om de resonerade att "jaja, får jag inte amma så ska det iaf vara mamma som ger mig flaskan" eller nåt!
Med ena dottern funkar det hyfsat om jag matar, men den andra vägrar vällingen, så idag fick hon få Baby Semps ersättning istället då jag vägrar låta henne vinna och få amma istället. Ska prova med en annan sorts välling, kanske är det sorten som inte faller i smaken helt enkelt.

Ni som har barn, hur gjorde ni när ni trappade ner och slutade med amningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar