söndag 16 maj 2010

Som små torpeder..

Titta på bloggens första filmklipp, flickorna gör egna dyk!



Nu har vi varit på Babysimmet ganska många gånger. Ett tag gick vi ju t.o.m. dubbla pass i veckan då vi började på Grodan, fortsättningsgruppen innan Krabban, nybörjarkursen var avslutad. Men det blev nog lite väl mycket av det goda! Hann liksom inte längta mellan gångerna och badet tar på krafterna, både hos barn och föräldrar.

Nu har de lärt sig massa nytt! Båda dyker utan problem från ledaren till oss föräldrar nu(torped-dyk) och de är aktiva i vattnet och plaskar med händerna och sparkat ivrigt med benen. Första gången de gjorde de s.k. torped-dyken, log Amanda som en sol när hon kom upp till ytan! Kolla in filmen när de dyker!

Både Elly och Amanda älskar ju Babysimmet, så pass att de verkar glömma bort att de ibland sovit lite för lite och är trötta och på gränsen till griniga strax innan, för så fort vi kommer till simmet blir de glada och pigga! :-) UNDERBART!

Oscar badar alltid med Elly och jag med Amanda, det har vi gjort ända från början. Tänker att det ger dem trygghet att veta vad som ska hända och att allt alltid görs på samma sätt i omklädningsrummet och att kommandon och handhavande i vattnet känns bekant för dem. Dock är Oscar nog ganska mycket modigare och livligare i vattnet med Elly än jag är med Amanda. Det kan faktiskt ibland bli så att jag känner mig lite hämmad av hur duktig Oscar är på att få Elly vattenvan och tuff/modig i bassängen. Men så är ju också Amanda och Elly olika som personer och Elly är nog från början mer framåt medan Amanda är mer försiktig av sig. Så kanske är det bra att vi också är olika, eller så borde av just den anledningen byta barn?!

4 kommentarer:

  1. Hej
    Såg att du hittat min blogg och nu har jag hittat din :)Skönt att höra att det är fler som resonerar som jag för jag blev helt chockad över att det var så många som tycker att det är ok att dricka alkohol, amma och ha hand om barn. Läste lite här på bloggen och kan tipsa om det här med vällingen. Blanda 50/50 50% babysemp och 50% välling i början och sen 60/40 osv. Det kan vara så att dom gillar smaken men har svårt för konsistensen. Lycka till! Lägger till din blogg i min blogglista (du får säga till om du inte vill så tar jag bort den) Ha en fin dag. Mvh anna

    SvaraRadera
  2. Sötnosar!

    Kram till er alla

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att se de dyka.
    har inte tänkt som ni att det kan ge trygghet att ha samma barn från gång till gång, men det har nog blivit så automatiskt att vi har samma barn med oss till omklädningsrummen.
    Men i vattnet byter vi då och då eftersom jag har svårt för att hamna under vatten ytan så får min man dyka med barnen.
    har också märkt att han är nog mer "modig" med barnen men det kan ju bero på att han inte har några problem med att dyka m.m :-)
    Men båda våra älskar att bada så de har nog itne tagit "skada" direkt av att vi bytt fram och tillbaka, vi har tom haft stand-ins ibland då någon av oss inte kunnat bada pga jobb eller annat och det har fungerat bra :)
    // sargit

    SvaraRadera
  4. @Anna M: Tack för tipset med 50/50 -det ska testas! :-)

    @Anna: Visst är dem två riktiga sötnosar! Längtar tills vi kan ses igen.. kram

    @Sargit: ojoj, funkar t.o.m. med stand-ins för er alltså, våra är nog något för mammiga/pappiga ännu för det! ;-)

    SvaraRadera