måndag 24 augusti 2009

Föräldrautbildning

Hm, jag och Oscar var på första tillfället av totalt fyra träffar för föräldrautbildning. Vi visste väl inte riktigt vad att vänta oss egentligen, men efter tre timmar kan jag säga att det gav verkligen inte mycket!
Sex par var vi och hon som höll i det hela var student...! Färdigutbildad barnmorska skulle hon visste vara i januari. Shit, tjejen var skitnervös och kändes allmänt osäker, inte direkt att hon utstrålade lugn och trygghet till oss som samlats.
Inte blev det bättre när hon typ inte kunda svara på en enda av mina följdfrågor "..och hur är det om man ska ha tvillingar då?" (T ex kommer det vid förlossningen vara barn, barn och sen moderkaka, moderkaka eller varannat?) Hon lovade ju såklart att ta reda på det hon inte visste, men i största allmänhet handlade kvällen om förlossningen och dess olika skeden och jag måste säga att jag är mer rädd för den nu än jag var förut. Hon pratade massa om smärta, efterbörd och eftervärkar etc och la till att för mej som väntar två blir det såklart jobbigare och mer eftervärkar etc! -KUL! :-/

Oscar funderar på att skolka nästa gång, han måste ju ta ledigt från jobbet för att gå då det är mellan klockan 15-18. Jag klandrar honom inte det minsta!

Imorgon ska jag träffa min barnmorska igen för de vanliga testerna etc, ska nog passa på att berätta för henne då hur vi upplever kursen.

Kvällen avslutades med nån typ av avslappningsövning då vi fick lyssna på en inspelad mansröst, men då passade mina små i magen på att sparka extra mycket och leva rövare ihop så nån avslappning var det inte tal om för mej!!!

suck! /Shoop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar