torsdag 27 augusti 2009

Ultraljud

Idag har vi varit på ytterligare ett ultraljud för kontroll av de smås tillväxt. Och växer till sej gör de!
Nu blev deras beräknade vikt ca 2000 gram var, dvs det kilo jag ökat i vikt sedan förra ultraljudet är den viktökning som bebisarna stått för...

Idag passade en av tvillingarna på att visa upp sin profil för oss med, riktigt kul att kunna urskilja haka, läppar, näsa och panna på TV-skärmen!

Tvilling 1 (den som kommer komma ut först av de två) ligger riktigt långt ner nu, så kanske inte såå konstigt att jag ständigt känner mej kissnödig då..! ;-)

Vi kunde också se hur de rör vid varandra i magen genom skiljehinnan, petar på varann med handen och den andra svarar med en liten spark etc.


Allt såg fortfarande kanonfint ut. De övar på andingsrörelser som de ska, hjärtana slår fint, moderkakorna var OK och fostervattenmängden som den skulle.

De följs också åt tätt i sin utveckling i vikt och storlek. Känns bra!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni får se era små så ofta på ultraljud! Hälsa O!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Hej! Hmm ja du är ju inte så liten längre.. i min mage sås stor som dn är nu skulle jag nog få in en bäbis men det är ju tur att jag inte kommer upp i två bäbis size.. med tanke på att bullarna i min ugn är gjorda av deg =).
    Kul med bröllop.
    kram kram sara

    SvaraRadera