söndag 10 januari 2010

Nattamning

Amandas säng...........................................................Ellys säng

Nattamningen är faktiskt ljuvlig! Att få vara nära och själv med varje dotter en stund i alldeles lugn och tysthet i mörka natten. Jag har något som hon behöver och vill ha och bara jag kan ge henne det, och ge henne det lugn som modersmjölken innebär. Jag kommer sakna de stunder då jag tyst får tassa upp för att lyfta upp en dotter som vaknat mitt i natten för ett nattmål!

Konstigt, visst? Att man kan gilla att få sin nattsömn störd och rubbad. Men jag börjar inse att även denna tid snart är över och njuter därför i stora drag medans tid är. (De vaknar alltmer sällan om nätterna nu, vissa nätter sover de till 6-7 på morgonen utan uppehåll)

Jag betraktar deras små händer och fötter som sticker ut ut pyjamasen, deras fridfulla ansikte och nöjda leende strax innan de somnar mätta och trötta i min famn igen. Den oändliga kärlek jag känner för dem där i mörka natten. Vilken gåva det är att få vara med dessa små -vilken gåva att få vara deras mamma!

5 kommentarer:

  1. Hej jag tycker det är kul att läsa din blogg har med tvilling tjejer mina är 1 år och dom har just lärt sig pussas det är så gulligt =)
    Marial

    SvaraRadera
  2. Tack, Marial!
    Låter underbart med tvillingdöttrar som just lärt sej pussas! =)
    Hur hittade du min blogg förresten?

    SvaraRadera
  3. Jag har för mig att jag sökte på tvillingar och så dök din blogg upp och på den vägen är det =)
    Marial

    SvaraRadera
  4. Jag blev helt tårögd av det här inlägget! Okej, jag har lite sömnbrist men ändå, så fint. Och jag vet vad du menar :-)

    Kram Malin på byn

    SvaraRadera
  5. Tack, Malin! ;-) Visst är livet som mamma ibland allt förunderligt.

    SvaraRadera