fredag 1 januari 2010

Svar på min cliffhanger

..vad var då världens bästa julklapp för mej? Amandas första riktiga skratt!!
Ni vet ett sånt där riktigt ljuvligt skratt som bubblar ifrån magen och liksom aldrig riktigt vill släppa taget. Det var underbart och både jag och Oscar skrattade så tårarna sprutade.
Runt Kalle Anka-tid mitt på självaste julafton, två dagar innan 3-månadersdagen hände det bara sådär. Jag skulle byta blöja och sätta på henne julklänningen då hon plötsligt gav ifrån sej ett ljud jag aldrig tidigare hört, först blev jag rädd att hon hade ont någonstans... men sen insåg jag och Oscar ungefär samtidigt att hon SKRATTADE! Snabbt fram med videokameran och vi hann fånga en lång stund av det mest ljuvliga läte jag hört.
(Tyvärr var det denna gång med en videokamera med band i och inte en digitalinspelning så filmklippet får utebli från bloggen denna gång.)
Extra häftigt var det ändå att både mormor och farmor var närvarande och fick dela upplevelsen med oss.
Vad hon skrattade åt? Första lilla skrattet vet jag inte kanske kittlades det i armhålan när jag drog av tröjan, men sen var det ett litet svartvitt mobilbi vi fick i gratispåsen från Libero som lockade till flera skratt i följd då Oscar slog till den så den skramlade och dinglade.
Nu kan vi båda sitta och titta på filmklippet om och om igen -fantastiska lilla unge, ljuv musik i våra öron!
Mera, mera, mera!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar