lördag 23 januari 2010

Vänder sej från mage till rygg

Amanda och Elly liggande på mage


Nu händer det grejer med mina små flickor!
De senaste två dagarna, när flickornas mormor varit här så att det blir mer tid för aktivitet med Elly och Amanda, har båda flickorna visat att de nu kan rulla runt från magläge till rygg när de läggs på en filt på golvet. Helt otroligt! Båda tog högervarv först och sedan vänstervarv. Jag är så stolt! ;-) Extra roligt tyckte de nog att det var då de fick så mycket uppmärksamhet för det och jag jublade och berömde skojigt då de kommit runt!

De har nu båda upptäckt sina fötter med. Elly hittade dem då hon satt i badet och var helt förundrad då de rörde på sej! hahaaa.. Liten, inte lätt att förstå att det är hon som rör dem själv. Lite senare roades hon av att hennes pyjamas rörde på sej över fötterna då hon sparkade med foten eller vickade lite på sina tår. Det var roligt, oj vad hon skrattade när hon såg pyjamasen röra sej!

Amanda tycker också att de egna fötterna är roliga. Hon har lärt sej att sparka till aktivitetstavlan som hängde framför henne när hon satt i babysittern. Ojj, den rör ju sej och svajjar fram och tillbaka. Helfestligt! Hon skrattade gott och verkade till slut förstå att det var hon själv som styrde den och sparkade till den igen och skrattade förstjust!

Åh, vad de utvecklas och snabbt går det!
Mina älsklingar, väx inte ifrån mej nu, jag hinner knappt med i vändningarna ju. (fyndigt va? vändningarna hahaaa)

Och snart är de döpta med! Tiden rusar fram och snart känns det som att tjejerna gör det med..!

1 kommentar: