måndag 7 juni 2010

Hönsmamma

Idag var det tänkt att vi skulle åka till Holland på bröllop...
Vi skulle tagit flyget dit, Oscar och jag idag och tjejerna skulle vara hos mormor och morfar.
Men jag är en sån hönsmamma va! Fixar inte att lämna dem. Det är nog hela tre-fyra veckor sedan som jag fick ringa till våra vänner i Holland och berätta att vi tyvärr inte kommer att komma till deras bröllop, då jag inte känner mig redo att lämna mina små 8-månaders för att flyga och vara ifrån dem i dryga två dygn sen.
Som tur är var Susanne och Erik väldigt förstående, trots att de själva inte har barn ännu.

Askmolnet som ställde in massor av flygningar, vilket teoretiskt skulle kunna stranda oss i Holland eller iaf göra oss något dygn försenade hem, skrämde. Sen hade flygolyckan i Libyen, där en åtta-årig holländsk pojke var enda överlevande, precis hänt då jag tog beslutet. Jag är så rädd att det ska hända mig och Oscar något och att flickorna då ska få växa upp utan sina föräldrar. Dessutom kände jag mig väldigt stressad att trappa ner amningen i snabbt tempo, så att amningen skulle vara helt slut tills idag. Något som gjorde att jag kände mig väldigt pressad också. Allt detta och tanken på att vara ifrån mina älskade älskade ungar gjorde att jag till slut gick omkring och hade ont i magen över vår Hollands-resa.

Då tog jag och Oscar gemensamt beslutet att det inte var värt det.
Tack och lov att alla inblandade var så förstående!
Nu är vi i skåne hos mormor iaf, då hon faktiskt hunnit ta semester redan för att kunna ta hand om tvillingarna när vi var i Holland. Och ikväll har Oscar och jag bokat spa-hotell och jag ska tillbringa min allra första natt ifrån tjejerna, dock i samma stad! ;-)

Ska bli spännande att se hur det går! Alltså inte för de små, för de har det finfint och klarar sig galant utan oss hos mormor, men för mig att vara utan dem...

Kommer längta otroligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar