måndag 28 juni 2010

sjuk med små sjuklingar

Efter en trevlig midsommarafton med kransar på barnens huvud (stundtals lät de dem sitta i alla fall!) och sötaste små madicken-klänningarna på, vaknade vi sedan på midsommardagen och fann att det nu var Amandas tur att vara sjuk. Stackaren hade dryga 39 graders feber!
Elly var ju nu feberfri, men hade istället börjat hosta och bli snorig. Och själv kände jag mig också rejält förkyld och krasslig. Tur då att vi var hos mina föräldrar så vi kunde få stor hjälp och avlastning av mormor Anita! :-) Världens bästa!
Jag stack iväg till apoteket och köpte flytande alvedon till den lilla för att få ner febern som påverkade henne starkt. Och på kvällen fick morbror Patrik hjälpa till och komplettera med nässprej från macken då Elly knappt fick luft genom sin täppta näsa!
Krassligt värre för vår del alltså på midsommardagen. Igår var de båda små något bättre, dock snoriga och förkylda ännu. Men jag är ännu inte bra, helt matt och väldigt förkyld! Skit också.

Vi hade tänkt åka hem igår, då Oscar skulle jobba idag, men det blev till att ringa jobbet och säga som det var och stanna tills vi alla är bra. Jag orkar inte ha barnen själv hela dagarna när jag är så här matt och skulle absolut inte orka med bilresan hem om de små skulle balla ur i bilen.
Troligen åker vi hem imorgon.
(Det sköna med att vara kvar är ju också att jag då kan få sova i fred hela nätterna nu när jag är sjuk, då mamma tar ena dottern och Oscar den andra!)

Jag misstänker att det är barnen i grannskapet hemma som smittat, snoriga och hostiga dagisbarn som är väldigt kärvänliga mot våra små twins. SUCK!
Hur vet man förresten om det skulle vara rs och inte bara förkylning?!

Tummar och tår för att vi snart är friska och krya igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar