lördag 12 juni 2010

Relax




Min allra första natt ifrån döttrarna gick jättebra!

Jag kunde faktiskt koppla av med vetskapen att de hade det bra hos mormor och troligtvis inte saknade mig alltför mycket.

Vi gav oss av strax efter klockan 15 och efter att ha checkat in på hotellet (http://www.ysb.se/) intog vi deras spa. Ganska svårt att njuta av relaxen och jacuzzi-bad och att helt kunna koppla av den första timmen, hade jag nog allt ändå. Men när vi intagit 3-rätters i den fina restaurangen på kvällen, så infann sig lugnet. (bortsett från då en några månder-gammal liten i barnstol ett par bord bort, gav ifrån sig ljud som starkt påminde om mina hjärtan!)

Vi kastade dock in handduken tidigt och sov så sött redan runt 22.30.

Dagen efter njöt vi av den stora frukostbuffén och sen hade vi varsin spabehandling inbokad innan vi kopplade av i relaxen med varsin bok, frukt, nötter och dricka. Då vi var nästan själv inne i spa-avdelningen denna dag stannade vi lite längre än vi först tänkt och simmade flera längder i varmvattenpoolen, badade snabbt i havet och njöt i jacuzzin.

Tjejerna hade haft det hur bra som helst, givetvis, och jag kan med handen på hjärtat säga att jag gärna gör en repris av spa-vistelsen-utan-barn snart igen.
Även om jag pussade dem tokmycket när jag kom tillbaks!

;-)

2 kommentarer:

  1. Bra sis! Glad att ni njöt av er tid på tu man hand.

    Allt Gott! H

    SvaraRadera
  2. @m H: Tack! Jo, saltan var allt nice och det var faktiskt härligt att vara bara vi två för en gångs skull!

    SvaraRadera