torsdag 3 september 2009

Bröllop i dagarna tre

I helgen var det dags för bröllop!

Det var Oscars bror som gifte sig och festen stod på Bjertorps slott fredag-söndag.
Det var en underbar helg med trevligt sällskap i härlig miljö!
(ska erkänna att jag inte var så värst positivt inställd till en början då jag är väldigt gravid nu..)


På fredagen var det golftävling för alla som ville, proffs som amatörer. Då fick jag en egen golfbil att köra omkring med! :-)
På kvällen bjöds det på Italiensk buffé. Jag blev placerad brevid en trevlig herre som har en dotter på 5 månader, och mittemot Oscars andra bror, som fick en son för tre veckor sedan, så det blev en del babyprat såklart! Jag gick dock till sängs tidigt då magen var lite arg på mig och bebisarna levde om. Hade väldigt svårt att sova den natten, verkade som de små o magen inte var nöjda hur jag än låg. Antar att de är bortskämda med vår sköna mjuka säng hemma! ;-)


På Bröllopsdagen var det först lyxig hotellfrukost och sen lite valfria aktiviteter. Jag spelade boule i slottsträdgården och fick sedan en zonterapibehandling i ansiktet av Oscars syster, innan det var dags för lunchpåse och sen fixa iordning sig inför bröllopet.


Så här fina var vi till bröllopet!

Jag höll ut hela vägen till efter bröllopstårta och brudvals, sen vek jag av och lät resten av gänget festa ytterligare tre timmar utan mej.

På söndagen var det brunch och paketöppning innan det var dags att åka hem igen. Vi gav en hemlig låda med texten "ÖPPNAS 29/8 2010", en igenspikad trälåda med hemligt innehåll som de får öppna först på sin 1-åriga bröllopsdag!

Helgen var otroligt skön och avkopplande och jag var i sån total harmoni när vi åkte därifrån, så skönt att slippa jäkt och stress och bara ta allt som det kommer! Det var några små barn med på slottet under helgen, en flicka och en pojke på 5 respektive 6 månader (barn till bekanta till Oscar) och så brudparets son som är knappt året och så Oscars andra brors son, på tre veckor. Så det fanns en del att träna på! Oscar tog varje chans han fick att låna någon av dem ;-)

Extra speciellt var det förstås med den lille på tre veckor, svårt att förstå att vi själva kommer stå med två såna inom två månader! Oscar imponerade som vanligt med sitt coola sätt med barn, bekommer inte honom det minsta om barnet skulle råka gråta/skrika medan han har det i sin famn, utan han behåller lugnet och visar inga som helst tendenser av att vilja lämna över till mamman/pappan bara för att barnet är lite missnöjt. Ofast lyckas han också vända gråt till leende hos de små!

Han kommer bli en underbar pappa! :-)

3 kommentarer:

  1. ...och du kommer bli en underbar mamma! Vad fina ni var och vad roligt det låter med bröllop i dagarna tre!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. du är en fantastik förebild i att ta barn på ett bra sätt ;-)
    puss...din man

    SvaraRadera