lördag 19 september 2009

kvar i magen

En av bilderna som togs i http://www.studiojess.se/
(Visst är det en kul bild, även om Oscar har en fotboll under tröjan och inte en av bebisarna som Pelle 5 1/2 år tycker inte vore mer än rättvist!) ;-)

Månn tro att vissa av er som följer vår resa här, nu misstänkt att vi kanske fått träffat de små... -men nix! De är kvar i magen och verkar trivas där, trots att jag nu tycker det blir i trängsta laget med tanke på hur de bufflar runt där inne!

Jag känner mej väldigt trött nu dock. Har ofta ont i ryggen och får sammandragningar, kan behöva ta varma bad mitt i natten för att lugna magen etc. Så det vore OK om det inte är alltför långt kvar nu...

Nu har vi hunnit med lite mer förberedelser iaf.
Vi har gjort en gipsavgjutning av magen (lättare sagt än gjort, tur att Oscar hade tålamod med mej och min perfektionism blandat med gravidhormoner!),
vi har hunnit träffa ett föräldrapar med tvillingar på 1 1/2 år för att få tips om hur livet kommer förändras,
sprungit på en kompis till mig från förr som är Doula-utbildad och fått råd och tips inför stundande förlossningen,
vi har hunnit få tillbaka de vackra bilderna som Jessica tog av gravidmagen
och så har vi träffat senaste nyförvärvet i vänskapskretsen, lille Anton knappt 1 månad gammal.

Jag tänkte att jag skulle berätta vår story här på bloggen, om graviditeten och det överraskande momentet då vi fick reda på att det är TVÅ små i magen, men jag orkar helt enkelt inte ikväll. Får ta det vid nästa inlägg.
Så STAY TUNED! ;-)

2 kommentarer:

  1. Trodde att ni åkt in nu när du inte skrivit på ett par dagar... =) Håll ut!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sååå himla fin mage och rolig bild på er!! Roligt att läsa lite gravid-info!

    Nu håller jag tummarna och väntar med förväntan på att höra nyheten sprida sig på ISGR om att två små skrynkliga bebisar med fjuniga huvuden fötts och att allt gått bra och att alla mår bra. Ska hålla uppsikt på bebistavlan på guld! kul att se dig så pigg och glad förra veckan.
    kram från kuratorn! ;o)

    SvaraRadera