torsdag 10 september 2009

Lägesrapport

Idag går jag in i vecka 36, hela 35 fullgångna veckor som gravid avklarade nu.
Min vikt var i morse drygt 71 kg, midjemått 105 cm (mätt runt magen/ryggen rakt för naveln), Symfusmåttet är nu 40 cm!

Jag har alltså gått upp drygt 14 kg sen graviditeten drog igång, ökat i magomfång ca 30 cm (!) sen jag började mäta nån gång i slutet av April och har ett symfusmått som redan drar långt över vad som är brukligt vid förlossning för de som väntar ett barn.

Att vänta tvillingar är verkligen speciellt, ur många olika hänseenden! ;-)

De av er läsare som genomgått en graviditet, med ett eller flera barn spelar ingen roll, hur stora var ni i vecka 36, och sen när ni födde? Vore så kul att kunna jämföra litegrann, så skriv gärna en kommentar på detta inlägg!! :-)

Nu ska jag ta ett varmt bad och lyssna på avslappnings-cd. Bäst att passa på nu, vet ju aldrig när det hela drar igång..!

1 kommentar:

  1. Vecka 36 var mitt mått 33 cm. Sista mätningen (efter 40 fullgångna veckor) var måttet 37 cm. Axel föddes en vecka efter sista mätningen så jag vet inte vad magen mätte vid tiden för förlossningen.

    Kram!

    SvaraRadera