söndag 20 september 2009

vecka 37, detta sker då


Det har ju nu gått drygt 36 hela graviditetsveckor, och vi är i mitten av den 37:e veckan.
Detta står att läsa på BarnTotal:


I magen:

Den här veckan räknas bebisarna som fullgången. De ökar fortfarande lite i vikt men växer inte så mycket på längden. Bebisarnas koordination är så pass utvecklad nu att de kan gripa saker med fingrarna och om man skulle lysa med en stark lampa mot magen kan det hända att de vänder sej mot ljuset. Bebisarna tränar sej inför förlossningen genom att dra in och trycka ut fostervatten genom lungorna. De samlar också näring i organen för att klara ev. påfrestningar vid förlossningen. Många barn sjunker djupare ner i bäckenet nu.


Mycket som händer därinne nu, men det låter ju som att de borde vara redo.
36-37 veckor är genomsnittslängden på en tvillinggraviditet...
Nu ska bara jag och Oscar vara lika redo och förberedda när de bestämmer sej för att komma!
Önskar att jag också kunde samla näring och energi i organen för att klara alla förlossningens påfrestninga! I dagsläget vill jag knappt äta mat alls, dricka och frukt går dock an.

Jag längtar, men fasar lite samtidigt inför förlossningen.

Idag fyller bebisarnas morfar år (GRATTIS B-G) -han hade nog gärna sett att de kommit ut som en födelsedagspresent idag! :-) Tyvärr får han nog bli besviken på den punkten...idag blir det nog inte. Men kanske till veckan, för nu är det TRÅNGT i magen!

Revbenen gör väldigt ont för de bucklar på så förtvivlat.
Måste resa mig nu så jag kan andas normalt igen... Ajaaaajjj!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar