måndag 16 november 2009

Don't wanna miss a thing!

Jag har ett problem: jag vill nämligen ALDRIG vara ifrån mina barn! Inte ens en liten ministund egentligen, om jag får bestämma. Klart att jag måste duscha utan dem etc, men förutom dessa korta måsten vill jag allra helst ha dem inom räckhåll hela tiden.
Detta leder till en del problem; Jag måste ju sova/vila även dagtid ibland för att orka med att ta hand om flickorna och amma etc, särskillt då nattsömnen rubbas rejält. Då vill pappa Oscar oftast dra iväg med flickorna nån stans (detta då det inte är helt enkelt att vara ensam med de två hemma), typ gå in nån timme till grannen med dem, gå på promenad eller åka iväg med bilen på något ärende, typ strosa på byggvaruhus nån timme med dem sovande i vagnen. Detta vill jag helst inte alls! Då missar jag ju dem! Och så har jag extremt svårt att koppla av och koppla bort mamma-rollen, så jag ringer honom då och då bara för att kolla att allt är bra eller om de snart är tillbaka osv! SÅ JOBBIGT!
Jag behöver ju min egen-tid egentligen, det inser jag med och Oscar tjatar ofta på mej med för detta. Men vad gör man?!
Elly och Amanda har blivit centrum i mitt liv och det är så jag vill ha det!

Det är t.o.m. så att jag gått och blivit riktigt girig och snål! Jag vill nämligen inte "låna" ut mina döttrar till någon om sanningen ska fram. Även de nära och kära som kommer hit för att hjälpa och avlasta oss blir jag snål mot. Helst vill jag bara att flickorna ska sova dessa timmar och att vi ska få hjälp med sysslor som att dammsuga eller städa etc. För hemska tanke att de under dessa hjälptimmar skulle umgås och få kontakt med flickorna och få uppleva något med Elly eller Amanda som jag själv missar!
Ojojoj, så knäpp och galen man kan bli av denna föräldraroll och oändliga kärlek till sina barn. Men de är ju bara små en kort tid och jag vill inte missa en endaste del i deras utveckling. Jag vill suga i mej varje leende, varje joller och varje vaken stund med dem! Allra bäst är det att vila med flickorna sovande hos mej i samma rum, då och endast då kan jag koppla av helt. Då vet jag att inte missar något.

Ett exempel på min snålhet är då BVC-tanten vid ett tillfälle fällde kommentaren: "Oj, nu tror jag bestämt att hon log mot mej!" INTE, tänkte jag! Och så tyckte jag att BVC-tanten var fruktansvärt oprofesionell som sa så, fattar hon väl att min dotter inte ler mot henne. (och skulle det nu vara så att hon gjorde det, så skulle jag uppskatta om jag slapp veta vad jag gick misste om!)

Störd? Jo, något. Jag är bara så rädd att missa något. Vad som helst.
I don't wanna miss a thing!

4 kommentarer:

  1. Förstår att du har glimten i ögat när du skriver detta, men du måste ta vara på dig själv! Dessutom blir bebisar väldigt lätt "mammiga" och det låter mysigt men är inget att sträva efter, vare sig för din, Oscars eller flickornas del. Är helt säker på att du är en superbra mamma även om de inte är hos dig hela tiden, de har ju dessutom en superpappa!
    Ha det gott, Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ha ha tur att vi inte sets på ett tag, du verkar rätt jobbig =). Förresten skulle du nog inte bli så sotis och snål mot mig för jag brukar inte vara speciellt intresserad och gullegull sugen av andras bäbisar. Jag tycker att de är roligare i 3-4års åldern hihi. Däremot vore det kul att få prata med dej.. men det blir när det blir. Hmm hoppas dina sådana känslor släpper så dina barn inte bor hemma tills de e 35. Du e go du hoppas jag inte trampar på några tar. / Främlingen

    SvaraRadera
  3. Sofia: Jag vet att det ligger mycket i det du säger, jag tror dock att med tvillingar missar man så mycket pga allt praktiskt och hade jag fått ett barn istället för tvillingar hade jag nog känt helt annorlunda. Dock är de inte det minsta mammiga -än så länge! ;-) Kan de kanske inte vara när de är så här små heller.
    Jag behövde nog mest skriva av mej hur jag känner tror jag, för redan känns det annorlunda o ok att Oscar drar iväg med dem ibland. Hihi, glimten i ögat var det, men med en unns sanning för det. ;-)

    Främlingen: Jag kan läsa och svara på mail, med en flicka på armen, om du vill kommunicera på det viset då jag inte hinner prata! Dessutom, OM du skulle träffa våra töser så skulle du nog iaf vilja gullegulla med dem för de är såååå gulliga! ;-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha det tror jag säkert!! Kram på dej!

    SvaraRadera