måndag 9 november 2009

En skitsak?!

Att man kan längta efter att få byta en bajsblöja är väl inte något vi kunde föreställa oss innan vi blev föräldrar direkt.. Men så har det varit! Flickorna har nämligen haft lite små jobbigt med magen på sistone och vi har inte haft en enda bajsblöja på över en vecka..! (Däremot rikligt med kissblöjor) Detta oroade mej så mycket att jag frågade på BVC sist vi var där, men fick svaret att det kunde vara så ibland och att det inte var någon fara. Magen håller på att ställa in sej och det kan gå upp till tio-tolv dagar utan bajs utan att det är oroväckande på såna här små.
Men när det väl kom så kom det med besked vill jag lova!!!
På den ena tjejen var blöjan så full och mättad av bajs att det rann kiss ur kläderna på henne när jag lyfte upp henne. Två dagar senare kom det hos den andra tjejen och då så mycket att kläderna fick sej en tur i tvättmaskinen efteråt!
Men oj vad lyckliga vi blev över dessa stinkbomber och deras kladd!
Jag byter hellre bajsblöja en gång i kvarten än att mina små har problem med magen, känns det som!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar