onsdag 18 november 2009

magknip

I natt sov den ena dottern själv i SPJÄLSÄNGEN mellan amningarna, helt otroligt! Den andra var vaken mer och ville som vanligt vara nära nära och var lite gnällig och krångla och åla med kroppen, blev skrikig efter matningen då hon lades ner även om det var nära oss. Då lade jag henne med huvudet högt på mig på mitt täcke och då lugnade hon sej... och tog i och bajsade! Stackaren, hon hade nog svårt med magen och matsmältningen, liten.
Vi bytte på henne och badade av henne och sen var hon betydligt lugnare och sov intill oss i sängen.
Har idag fått tipset att prova med SEMPER magdroppar till denna dotter och amma henne mer än ge ersättning, då ersättning kan vara mer svårsmält. Ska absolut testa detta!
Någon som har erfarenhet?

3 kommentarer:

  1. Vi hade problem med magknip hos båda barnen. Vi testade sempers magdroppar men märkte ingen stor skillnad. Sen testade vi minifom droppar, det hjälpte mer tyckte vi. Vi fick även visat oss massage, det hjälpte från och till och så fick vi visat hur man kan "hjälpa" dem att bajsa. Vi testade även mjölkfri ersättning på S och mjölkfri kost på mig, men det vart ingen skillnad. Tyvärr hade vi inte sådanna där flaskor där de inte får i sig luft, det finns ju sådanna. Så det är väl ett tips som vi kom på först efter att magknipen försvann. Men annars så tyckte jag det som fungerade bäst var just massage och minifom. bvc tanten kan säkert visa dig hur man gör med massagen. Och så bar vi dem mycket i bärsjalen vilket verkade hjälpa. Hoppas magknipen går över, det är inge kul att se sina små lida...

    SvaraRadera
  2. Hej vår ena tjej hade med problem med magen i början precis som fam sundström skrev så funkade miniform bäst men det gäller att inte missa och ta det utan komma i håg det varje gång hoppas det löser sig för er...
    Ville bara skriva att jag tycker din blogg är bra =)

    SvaraRadera
  3. Vi har såna där flaskor som gör att de inte får luft i sej, jättebra! Vi har nu införskaffat Sempers Magdroppar och testar med dem, fast de senaste dagarna har magarna verkat bättre ändå. (sägs att dropparna ska verka först efter nån veckas amnvändning)Jag tror inte att det beror på ersättningen, som vi först trodde då de nu verkar bättre men ändå får ersättning då och då. Märker vi att det blir sämre igen är miniform verkligen något vi kommer testa dock!

    Anonym:
    Tack! Kul att du gillar min blogg. Är du också mamma till tvillingar?

    SvaraRadera