fredag 2 juli 2010

Det bästa med tvillingar!

Det bästa med tvillingar är när det interagerar med varandra och verkligen har glädje av att vara två!
Idag märkte vi för första gången att Elly och Amanda verkligen hade skoj och lekte ihop! :-)
Helt obeskrivligt fantastisk känsla som lätt får en tvillingförälders hjärta att smälta och få en tår i ögonvrån..

Det var nu på kvällskvisten då Oscar var med tjejerna på övervåningen och jag var nere och gjorde välling, som jag hörde hur båda tjejerna verkligen skrattade gott ("åh, busar han upp dem nu innan de ska sova", hann jag tänka), och när jag kom upp berättade Oscar att de lekte med varandra. Eller hur!, tänkte jag, men ställde mig lite vid sidan av och betraktade dem.
Och visst, de gjorde det igen:
Elly kröp mot trappgrinden och Amanda kom efter, så vände Elly sig om och började krypa mot Amanda som då blixtsnabbt också vände och kröp bort från Elly och båda skrattade gott åt denna katt-och-råtta-lek! LJUVLIGT!

Lite senare hittade de en stor vakumpåse med kläder som prasslar och båda var där och petade på den så att den prasslade till och så lyfte Elly armarna lyckligt i luften och Amanda gjorde likadant och de skrattade gott ihop.
Oscar och jag bara betraktade dem, helt stumma över deras nyfunna glädje i varann.

Drygt nio månader tog det för dem att upptäcka att det är helfestligt att ha en tvillingsyrra.
Goaste Elly och goaste Amanda, ni värmer allt ett tvillingmamma-hjärta när det som mest behövs!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha jag kommer ihåg det där. Mina var ca fem månader när dom började busa med varandra vilket ofta hände vid matning då de satt i sina matstolar och kunde titta på varandra och gapskratta samtidigt som de (otroligt klumpigt) försökte få tag i varandra, jag skrattade lika mycket själv :) Njut av stunderna!

    SvaraRadera
  2. Härligt, Anna! Tidigt att de redan som fem-månaders upptäckte varann. Mina har väl sett varann och reagerat ibland tidigare med, men nu var det första riktigt tydliga då de samspelade ordentligt! UNDERBART!

    SvaraRadera