onsdag 21 juli 2010

Morgonpromenad

Många av dessa fina sommarmorgnar har Oscar tagit tjejerna i vagnen och gått iväg på tidig morgonpromenad. Vilket innebär att jag får en hel timmes egentid att starta dagen med!


Han brukar gå nån gång runt sju-halv åtta. Sover tjejerna så läggs de försiktigt i vagnen så att de kan fortsätta sova, i annat fall får de sitta upp och titta på allt när de går iväg.

Han brukar alltid gå samma runda, de ca två kilometrarna upp till en sjö i skogen, där Oscar sedan tar sig ett morgondopp (ofta påhejad av två glada och sjungande döttrar i vagnen) för att sedan traska hemåt igen.

Jag värdesätter dessa promenader högt (trots att jag inte går med), då får jag en stund att ladda batterierna och njuta av lugnet innan stormen på egen hand, innan dagen drar igång på riktigt och Oscar kör till jobbet.

Morgonstund har guld i mun!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, för alla inblandade! :)

    SvaraRadera
  2. Hej hej. Overallerna förpackade mätta och vägda. Porto, ekonomibrev posten 78 kr. Min mailadress marten_anna@hotmail.com Hör av dig med adress och så. Ha det bra.

    SvaraRadera