måndag 26 juli 2010

Tjejligan på köpcentra

Idag 26:e Juli är tjejerna tio månader. Det firade jag och dem genom att åka till köpcentrat Allum och köpa nya leksaker! :-)
Jag har nämligen märkt att de tröttnat lite på de saker de redan har och ska jag vara ärlig är de väl inte särskilt utmanande för dem längre. Så nu har vi inhandlat några nyheter iaf och spanat på saker att skriva på 1-års önskelistan!


Det gick finfint att åka till köpcentrat själv med tjejerna (något jag annars brukar dra mig för att göra). De satt nyfikna i vagnen och tittade på allt och när de blev hungriga (jo jag var visst inne i några klädbutiker och kollade barnkläder med) slog jag mig ner på en bänk och gav dem de medhavda matburkarna medan de satt i vagnen. De fick en del uppmärksamhet av förbipasserande, när de blev matade och de charmade alla som gav dem minsta lilla blick!

Charmtrollen när de nyss ätit i vagnen.

Allt som allt var vi borta ca 3 timmar och bilfärden (2 mil) gick toppen både dit och tillbaka. Det känns så fantastiskt skönt att bilåkande nu verkar vara OK med dem igen, sen vi bytte till de andra bilstolarna och monterade dem så att de sitter intill varandra i baksätet. Äntligen kan vi ta oss iväg på lite fler utflykter och turer med bilen! :-)


2 kommentarer:

  1. Gott att ni har det bra när jag jobbat ;-) puss/ OW

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppendag! Skönt att bilåkandet funkar igen, annars drar man sig såklart för att åka.

    SvaraRadera