söndag 1 augusti 2010

150 kg ska bort

Igår fick jag en utmaning av käraste maken.
Jag vill nämligen omvandla vår stökiga klädkammare till en prydlig walk in closet, men då måste alla saker som idag förvaras där bort alternativt få en annan plats i huset, plus att Oscars vapenskåp måste flyttas och bultas fast på annat lämpligt och lagligt ställe i huset.
Så för att jag ska få min önskan uppfylld om klädkammarens förvandlig och främst för att Oscar ska gå med på att flytta sitt skåp, ska jag nu uppfylla Oscars krav om att göra mig av med 150kg saker!
Visst låter det tokmycket? Först var han dock inner på 200kg, och jag föreslog 100kg, så 150 blev kompromissen. Tror ni att det är en utmaning som är möjlig att ro i hamn?! Jag hoppas så det!
Tänk, ett eget dressing room, med fin matta på golvet, massa plats för kläderna att hänga prydligt och lättöverskådligt och inget annat som stör och tar upp plats. En frizon av lugn och ordning att börja dagen i!
Nu låter det kanske som att jag har massa skit sparat, då Oscar kräver att 150kg ska bort, men mycket är t.ex. böcker, lärartidningar, gamla videoband etc. Såna där bra-att-ha-saker helt enkelt. ;-)
Men nu ryker det. Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Det låter jätte kul glöm inte att ta en *före och efter bild*
    Jag tror du fixar det galant
    Lycka till!
    Maria.l

    SvaraRadera
  2. Tack Maria, för att du tror på mig! ;-)
    Ska försöka få till före och efter bilder.
    Har redan rensat bort 30kg nu...
    /Shoop

    SvaraRadera