tisdag 3 augusti 2010

Inte blev det någon lugn dag inte!

Idag skulle jag ha en dag för mig själv, Oscar skulle ta flickorna och jag få lite vila på egen hand. Hade planerat att åka in till stan, göra lite ärenden, luncha ute och sen gå på matiné och se filmen "Bröderna Karlsson".
Men så blev det inte alls! Jag åkte visserligen in till stan, men väl där hann jag bara göra ett kort ärende på apoteket och sen vägrade bilen att starta när jag skulle vidare igen..! Åh, vad frustrerande. Så där stod jag mitt i stan på en 10-minuters parkering och kom ingen vart. Inte vågade jag lämna bilen där heller, då skulle jag bergis få böter.
Så bara att ringa snälla Oscar och be honom packa in döttrarna i bilen och komma till min undsättning.
Givetvis fixa maken problemet enkelt med startkablar från andra bilen och så fick vi istället för min bio åka iväg och köpa nytt bilbatteri. Suck! Alltid är det något, känns det som.

Tur att dagen rundades av på ett trevligt sätt hemma sen iaf, med rabarberpajs-fika med grannar på filt på vår gräsmatta med tjejerna och granndottern som är några månader yngre. Men nu är jag allt trött ändå, all vila och lugn blev ju utbytt mot oro och massa fixande.
Hoppas vi får sova bättre i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar