tisdag 24 augusti 2010

TACKSAM


Jag är så tacksam för...
...att vi har två fina, friska glada döttrar! Som utvecklas som de ska och gör framsteg varje dag.

En vän till oss tvingades nyligen föda sitt barn i vecka 24 pga komplikationer i samband med graviditeten som gjorde att det var fara för både mor och barn i en fortsatt graviditet. Tyvärr dog barnet under förlossningen och med största sannolikhet kommer läkarna på det bestämdaste avråda från fler graviditeter pga medicinska orsaker. Så tragiskt att man får lust att bara skrika rakt ut eller gråta!

När sådana saker sker, inser jag hur mycket jag har att vara tacksam för:

* Att vi fått egna biologiska barn (så what att det blev TVÅ och tidigare än vi tänkt!)

*Att Amanda inte blev mer sjuk trots sin allra första kaskadkräkning vid lunch igår.

*Att vi faktiskt har två bilar som för det mesta fungerar (trots att BÅDA nu är obrukbara/på verkstad)

* Att vi i Sverige har möjlighet att vara hemma med våra barn med föräldrapeng (trots att man får pussla med dagar och ekonomi och det kan vara tufft att vara själv med 2 små hemma)

* Att vi faktiskt har familj som gärna ställer upp för oss och hjälper till då det behövs (även om de bor långt ifrån)

* Att vi bor i ett fantastiskt område och kunnat bygga eget hus (höga kostnader till trots)

* Att jag är gift med Oscar

*Att vi har tomt med möjlighet att odla (även om qsuashplantorna och de flesta jordgubbsplantorna blev uppätna av ohyra i år, och att krusbärsbusken förloade alla sina blad till små gröna larver och att alla mina rädisor åts av sniglar)

*Att vi fått fin skörd av potatis, vindruvor, rabarber, morötter, purjolök och smultron, massa körsbärstomater, samt lite sockerärter, jordgubbar, svarta och röda vinbär och krusbär.

* Att nattsömnen fungerar så bra för det mesta nu

* Att jag bara sitter med hosta och inte ligger nerbäddad i influensa...

Listan kan bli hur lång som helst!

Givetvis är vi allra mest tacksamma för våra söta små troll till döttrar!

Igår fick de smaka på varsin rabarberstjälk. Elly gillade att tugga på den, medan Amanda verkade tycka att den var i suraste laget! Hahaaa, våra sötisar.

2 kommentarer:

  1. Ja, det finns många saker att vara tacksamma för. Vissa saker känns så självklara att man faktiskt inte funderar på det ens.

    SvaraRadera
  2. @Lina: Visst är det så! Men när något allvarligt händer, och jag själv sitter här och har det så himla bra, påminns jag om att vara mer tacksam i vardagen!
    /Shoop

    SvaraRadera