söndag 14 mars 2010

Besök på jobbet

I fredags packade jag och Oscar in tjejerna och vagnen i bilen och åkte till mitt jobb för att hälsa på. Något kollegorna väntat på bra länge nu! (Men som vi dragit oss för pga RS-virus då jag jobbar på en stor skola med massa barn och därav också massa baciller)

Elly och Amanda var på sitt allra mest strålande humör och tittade nyfiket och glatt på alla som samlades runt dem när vi kom in i personalrummet. Att sedan vandra runt som en trofé mellan 4-5 av mina kollegor tyckte de också denna dag var helt OK! (t.o.m. Amanda som annars är skeptisk till nya människor godtog denna behandling och log snällt mot alla.)


Givetvis blev det lite presenter från närmsta kollegorna med! :-) Nytillskott vill ju alla fira. Flickorna fick varsin liten jättego' Nalle. Och så blev det presentkort på Polarn & Pyret!
Och en helt underbar, stor rosa bukett från skolan.




Snart spreds det dock bland skolans elever att jag var på besök med tvillingarna.. Oj, vilket kaos det började likna utanför personalrummets glasdörrar då. Mina elever har längtat, i vad som nog för dem känns som en evighet, på att jag ska komma och hälsa på och visa upp mina döttrar. De har ju alla följt mig och växande magen under graviditeten, klart att de nu är otroligt nyfikna på bebisarna som legat i min stora mage! Men detta besök var bara tänkt för kollegorna, så alla elever fick nöja sej med en titt genom glasdörrarna denna gång. Och med löfte om att jag ska komma tillbaka inom en månad för att träffa dem alla med Elly och Amanda! (Då borde det dels vara bättre väder så att vi kan vara ute och dels borde RS-virusets högsäsong ha lagt sej.)
I fredags fick alla barn alltså endast se mina tvillingflickor genom fönsterdörrar. Och tur var nog det, för det var mängder av nyfikna barn och när vi gick ifrån fönsterdörren så att vi inte längre kunde ses av dem, bankades det på rutan... Till slut fick en av lärarna gå ut och ljuga att vi redan gått.

3 kommentarer:

  1. Åh vad skoj tänk hur nyfikna alla har varit smart att ni var försiktiga med tanke på rs
    Mina tjejer fick rs för 3 veckor sedan och Filippa blev riktigt dåligt usch var jätte läskigt och dom är ju 14 månader så jag trodde det inte var någon fara längre men tji fick jag.
    Men allt gick bra som tur va
    Marial

    SvaraRadera
  2. @Maria L: Nä, vad läskigt med dina tjejer! SKÖNT att höra att allt gick bra iaf. Hur märkte du RS? Jag trodde nog också att faran var över strax innan de fyller året.. (Har ni nån aning om var de fick det ifrån?)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vi märke aldrig att det var rs för än min sambo åkte in till han åkte in till akuten med dom Vi ringde sjukvårdsupplysningen och hon sa att det var bäst att åka in och tur var ju det för Filippa var ju så dålig så hon fick andas i mask.... Tur att det var sambon som åkte in jag hade nog hyperventilert i en hög.... eller nått...
    Svårt att säga hur det kan ha smittat kan ju komma från stora syster som tog hem det från förskolan

    Maria.l

    SvaraRadera