lördag 6 mars 2010

Dejt med Axel

Denna veckan har tjejerna haft dejt med Axel. Axel är son till min vän Anna och han är 11 månader. Något äldre än Elly och Amanda alltså och väldigt spännande! Först var Axel ganska ointresserad av tjejerna och kollade hellre in deras leksaker. Tjejerna däremot var helt fascinerade av Axel som imponerade med den svåra konsten att sitta själv!



Efter ett tag insåg nog Axel hur söta tjejerna är och att han som äldre hade chansen att charma lite extra med sina stora vackra och sammetsblick... Han tog sej en puss av en förvånad Amanda...


...för att inte säga förfärad Amanda! Hon tittar bedjande på Axels mamma Anna, som håller henne, och verkar undra om detta verkligen är så man behandlar tjejer när man kommer på besök! ;-)


Axel var också intresserad av Elly, särskillt spännande var det att se hur hon reagerade om han tryckte/bankade lite försiktigt på hennes lilla huvud då hon låg på filten. Hon reagerade dock inte nämnvärt, är man tvilling är man van vid lite tuffa tag antar jag..!

Det var en mysig dejt, tyckte i alla fall jag och Anna. Och nästa gång blir det nog dejt på Axels hemmaplan så att jag och tjejerna kan få se annat än våra egna väggar.
Det är lite kul att se så här små barn interagera med varandra och även om åldersskillnaden känns stor idag kommer de nog ha väldigt mycket skoj ihop i framtiden. Det skiljer knappt ett halvår mellan Axel och Elly och Amanda, om några år är det inte ens märkbart! Härligt att ha typ jämnåriga barn med sina vänner. Undrar bara om Axels intresse för tjejerna kommer hålla i sej...

3 kommentarer:

  1. Axel (och hans mamma) ser redan fram emot nästa dejt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej! Ser att du följer min blogg, tittade in och ser nya twins och ny mamma! Vad roligt :-) Vilka söta tjejer du har och fina bilder på vintercollaget - lovely! Går allt bra? Jag hoppas jag inte sätter skräck i dig med mina historier och bravader - som faktiskt minskar radikalt i takt med veckor som de passerat 2-årsdagen. På bloggen www.metrobloggen.se/grabbtriss kan du läsa om hur det var när mina var runt 5 månader om det kan bidra till ngt? Ha det gott! Karin

    SvaraRadera
  3. @Karin: Hej, oj du måste ha misstagit mej för nån annan... Men tack för kommentaren, nu ska jag ta en titt på din blogg.

    /Shoop

    SvaraRadera