onsdag 17 mars 2010

Två små bebisar tar väl inte så mycket plats...

...skulle man ju kunna tro. Men man kan inte ha mer fel! Visst, tjejerna i sig upptar ju inte så stor yta, men vårt hem är invaderat av babyprylar!!

Det är nästan så att man får gå i labyrinter mellan alla deras saker numera. Fast vi skulle inte vilja ha det på något annat vis. Elly och Amanda är vårt liv nu! Jag shoppar hellre kläder och saker åt dem än åt mej själv..

Vad är det då som upptar all golvyta hos oss?
Gåstol, babyhoppgunga med golvställning, babysitter x2, IKEA barnstolar x2, stor tvillingvagn, babygym x2, gåstol/gungstol, bärsele, bärsjal, två olika amningskuddar, babyskydd x2, spjälsäng x2, skötbord x2, stor back med massa leksaker, kramdjur större än tjejerna själva, barnböcker, åkpåsar, fårskinnsfällar, bumbostol, aktivitetstavla, massa filtar, badbalja, duntäcke med lekfilt på, babymobiler etc...

Behövs då allt detta kan man undra. Nja, behövs och behövs gör det kanske inte. Men när man har tvillingar känns de flesta av dessa saker som riktigt bra hjälpmedel för mej som mamma för att få tid över till annat mellan varven. (så som att gå på toa själv eller laga mat och hänga tvätt, hahaaa)

(T.o.m. hos flickornas mormor och morfar är det fullt av saker de har för tjejerna...!)
Hur ser det ut hemma hos er?

1 kommentar:

  1. Den där röran känner jag väl igen! Jag funderar på att börja med hjälm till mig själv i fall att jag skulle snubbla som så många gånger varit nära att hända... Jag läser lite bakåt i bloggen och hoppas på att hitta ett enlägg om flickornas matvanor/tider. Paul & Vincent är det ingen ordning på när det gäller detta. Det är ju inte deras fel men nu när jag är själv så mycket med dem känner jag att det är dags för fasta tider då båda ska äta. Hänsyn till individen i all ära men nu är det verkligen på tiden att vi inför ordentliga rutiner:)

    SvaraRadera