onsdag 24 mars 2010

Som två små hungriga fågelungar..!

Tänk er bilden av två små hungriga fågelungar som ständigt gapar efter mat i fågelboet, ungefär den bilden är det jag ser då jag är själv och flickorna ska få sin gröt..
Båda gapar hela tiden och gnäller över att det tar för lång tid mellan skedarna! De sträcker också sin små händer efter grötskålen och blänger på varandra när skeden förs till systerns mun istället för den egna.
Det är inte helt lätt att mata två samtidigt och våra små tvillingtjejer gör det inte direkt lättare med sin mativer. Fast det är ju så klart väldigt skönt att de gillar gröten så mycket, nu ska jag bara öva på min simultanförmåga och styrningen över min otränade vänsterhand. Det blir till att mata med en sked i vardera handen framöver...! Hahhaaaa, ja det funkar faktiskt bättre än att ge dem varannan sked, även om de då blir något kladdigare då min matningsteknik med vänstran är något sämre än den med högran...

Gröt, gröt, ge mej mera gröt nu! :-)

3 kommentarer:

  1. Du får snart in tekniken med dubbelmatning! Fast å andra sidan är det ju så att tvillingar snällt får lära sig att vänta på sin tur.

    Fast jag känner igen deras iver med gröten. Mina busfrön gillar fortfarande gröt!

    SvaraRadera
  2. Hahaha känner igen det där men man blir snabbt väldigt skicklig på att mata två samtidigt
    Maria.l

    SvaraRadera
  3. @Vikkan och Maria L: Jag hoppas verkligen att min teknik förfinas när det gäller dubbelmatningen med sked. Hahaaaa, vilka problem man ställs inför som tvillingförälder. =) Fast alla vägs upp av de dubbla kramarna, dubbla leendena och dubbla skratten!!!!

    /Shoop

    SvaraRadera