torsdag 11 februari 2010

Graviditets-testet visade positivt..!

För exakt ett år sedan gjorde jag det graviditets-test hemma som visade att jag och Oscar skulle bli föräldrar! Jag minns det som om det vore igår. Jag gjorde testet i all hemlighet. Hade köpt hem det en vecka tidigare och smög denna morgon in på toaletten och gjorde testet. Minuterna det tar innan teststickan ger beskedet var både långa och nervösa! Skulle vi få barn? Var det så att jag väntade smått? Det var knappt jag vågade titta på stickan efter beskedet.

Visst var det så! Tydligt visade den att jag var gravid!! Så underbart! Då visste vi såklart inte att det var tvillingar det rörde sej om. (Så långt har liksom inte tekniken med hemma-graviditets-test kommit ännu, att det visar antal foster.. heheee)

Jag blev alldeles tårögd och tassade upp till Oscar i sängen för att visa vad stickan just berättat för mej. "Vi ska bli föräldrar..!"
Och där startade hela denna underbara resa som vi nu gör med våra allra finaste två små tjejer.
Våra skatter, Elly och Amanda!!

Den dagen kommer jag minnas med kärlek för alltid. Dagen då allt förändrades.

5 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad livet kan förändras på ett år! Underbart!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hann bli lite rädd...innan jag läste längre ner ;-)

    puss!
    din man

    SvaraRadera
  3. Hej! Läser din fina blogg sedan en tid tillbaka. Jag har själv 2 killar som är 2 månader så din blogg är steget före oss hela tiden. Perfekt!

    Läste ett gammalt inlägg där du berättade att din mamma hittat babybody-förlängare. Var hittade hon dem? Tycker att det är trist att de växer ur kläderna så snabbt.

    Hälsningar Annika

    SvaraRadera
  4. @Anna: visst är det underbart hur snabbt livet kan förändras -FÖRBÄTTRAS! :-)

    @Annika: Vad kul att du läser och gillar min blogg! Hur hittade du den? Angående bodyförlängarna så har min mamma köpt dem på något som heter Eiser i skåne, men de finns även att köpa på http://www.onetex.se/ Visst är det en fantastisk uppfinning! Särskillt då de små växer ur favoriterna så himla snabbt.
    Lycka till, kram!
    /Shoop

    SvaraRadera
  5. Hej igen!

    Tack för tipset om bodyförlängarna, har redan beställt. Jag vet faktiskt inte riktigt var jag fick reda på din blogg. Kanske var det någon annan tvillingblogg som rekommenderade den.

    Bra jobbat att ge dig ut till affären. Jag blir svettig bara jag tänker på det. Jag tar långpromenader med dem vilket kan inkludera en spårvagnstur en bit av sträckan men större äventyr har jag ej vågat mig på. Igår bestämde jag mig för att jag skulle gå på även de spårvagnar som ej är på marknivå och självklart var det flera stycken som erbjöd sig att hjälpa till.

    Om man tar ett litet steg i taget så ska det nog gå bra...

    Tack för dina fina blogg! Det är roligt att följa dina söta töser.

    Så där ja, nu vaknade lillgossen. Men jag hann med ett mejl iallafall.

    Hälsningar Annika

    SvaraRadera