torsdag 25 februari 2010

Vackert, om än såå opraktiskt

Vinter hemma hos oss ser ut så här. Visst är det en del vackra bilder, men också bilder av 30-vägskylten halvt täckt av snö, bild när jag skottar vår balkong (!) och när Oscar vadar i snö!

Idag har det snöat konstant hos oss...
Så här mycket snö har jag inte upplevt så länge jag kan minnas. (Vet att vintern då jag föddes också var väldigt snörik dock)

Så himla typiskt på sätt och vis, att det skulle bli så mycket snö just denna vinter. Tjejerna är ju alldeles för små för att kunna uppleva snön och ska jag vara ärlig så är den mest i vägen för oss. Att ta sig fram med tvillingvagnen i snön är nästintill omöjligt! Vagnen med flickorna i väger ca 30kg och med trottoarer och vägar som är snöfyllda och oskottade blir det ett enormt tungt projekt att ta minsta lilla promenad med tjejerna. Vagnen blir till en tung snöplog liksom. För att inte prata om hur halt det är! Känns lite riskabelt att gå med vagnen i backar då man aldrig vet hur underlaget är under snön och det är lätt att halka omkull, vilket är väldigt otäckt när man har tjejerna i vagnen och backen är brant. Nu har vi snart haft snön i hela två månader! Jag längtar till våren då snön smält bort och jag äntligen kan ta alla de barnvagnspromenader jag ser framemot att göra. Inte trodde jag att det skulle gå veckor (!) mellan mina promenader i friska luften med tjejerna, men vädret kan man ju som bekant inte styra över.

Snön har också varit lite av en bidragande orsak till varför jag dragit mig för att ge mej iväg själv med Elly och Amanda i bilen. Dels tycker jag det känns onödigt att ge sej ut i vinterväglag med flickorna om det inte är nödvändigt och dels är jag rädd att något ska hända och jag skulle bli stående nånstans i kylan med tjejerna. Det vore hemskt! Må den smälta bort snart.

Vackert är vinterlandskapet utanför fönstret i alla fall, om än opraktiskt.
Vad tycker ni om all snö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar