torsdag 18 februari 2010

IKEA

Idag har vi varit på IKEA hela familjen. På inköpslistan stod barnstolar till tjejerna! Det är ju hög tid nu då de börjat så smått med smakportioner och faktiskt nu kan sitta med stöd. Varsin stol med tillhörande bricka och stödkudde blev det.

Klart att det skulle provsittas när vi kom hem!

En rolig grej hände på IKEA när jag satt med tjejerna i vagnen vid sidan om mej i restaurangen då Oscar fixade lunch åt oss. Då kom nämligen en kvinna fram till mej, tittade på tvillingvagnen och sa: "Hur mår du?" Varpå jag svarade: "Bra". Sen berättade hon att hon också har tvillingar. Två tjejer på fyra år. Hon stannade och pratade en stund, frågade om jag ammade dem osv. Och gav sen sina bästa tvilling-tips från en tvillingförälder till en annan. Sa bl.a. att det viktigaste för henne varit att få in strikta sovrutiner och alltid hålla dem. Hennes tvillingar gick tydligen som små klockor nu när det gällde sovtider. Själv har vi ju varit lite flytande med det, är liksom inte för det militäriska och ska jag vara ärlig tycker jag ändå det funkar bra som det gör. Borde ju annars vara liknande problematik för de familjer med flera barn, oavsett om det är tvillingar eller ej.

Kul tycker jag i alla fall att det är det här med att vi tvilling-föräldrar verkar ha ett visst band. Att komma fram till en annan, vilt främmande tvillingmamma och fråga "Hur mår du?" säger en del, inte sant? Kanske kan bara en annan tvillingförälder helt förstå hur det är att få två små på samma gång. Hur tufft det kan vara, men ack så underbart med! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar