torsdag 23 september 2010

I did it! (Nåja, nästan)

Ikväll nattade jag båda två själv samtidigt. Oscar blev sen från jobbet, fastnade väl med nån kund i butiken antar jag, så jag fick ta tag i saken själv då girlsen var trötta och inte ville invänta pappa för att få välling och sova. Så vi började med att byta blöjor och sätta på pyjamas, kanske att Oscar skulle hinna ändå. Men nej, han var inte kommen då de var iförda nattstassen, så då borstade vi tänderna också. Jo, i vanliga fall gör vi ju det efter vällingen vid nattning, men ska jag natta båda själv blir det i tuffaste laget för mig! Så ikväll fuskade vi och borstade dem innan istället. När det var färdigborstat och jag värmt vatten till vällingen kom ett sms om att Oscar precis åkte från jobbet, vilket innebär dryga 15 minuter bort.

Jag bestämde mig för att försöka själv med de två vällingtörstande tröttisarna.
Bar upp båda och la dem i sina sängar med varsin vällingflaska, men jag fick hjälpa till och hålla flaskorna då de alls inte ville göra det på egen hand. Men det gick fint det med, har ju trots allt två armar. (deras spjälsängar står bredvid varandra med en stols mellanrum så att vi kan sitta bredvid båda på en gång) När välling var uppdrucken bytte jag snabbt nappflaskan mot nappen i respektive mun och så la de sig faktiskt till rätta i sina sängar och godtog situationen. Så skönt!

Oscar kom dock hem mitt i, men lät oss hållas för att inte störa det lugn som lagt sig. Han fick en liten stund senare komma in i alla fall och hålla en hand på Elly då Amanda helt plötsligt satte sig upp i sängen! Men det gick bra det med. Elly tittade upp på sin pappa lite förvånat, men låg nöjt kvar med hans trygga hand på sin skuldra. Och Amanda la sig snällt ner igen då jag gav henne allt fokus.
Nu sover så båda två! JAG KAN! ;-)

Upptäckte förresten två ny tänder hos Elly idag. I överkäken. Blir hennes sjätte och sjunde. Lätt att se tillbaka med överseende på evenuella jobbiga nätter på sistone nu. Kommer väl de hos Amanda snart med för hon vaknade en gång i timmen i natt!!
Får se om denna natt blir lugnare.

3 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt att det fungerade.
    Är ju en vinst i att en nattar så kan den andra få egentid alternativt hinna plocka undan lite i kök m.m.
    Här blir det nog mest egen tid för den som inte nattar ;)
    Hoppas er natt blir lugn.
    kram
    // Sargit

    SvaraRadera