tisdag 7 september 2010

trött

Hjälp vad vi hållt igång på sistone, jag och småbrudarna!
Helt slut nu på kvällen ju...
Igår var vi iväg i Tuve, Göteborg på deras öppna förskola som har speciellt varannan vecka med tvilling-öppet. Oscar skulle dessutom iväg på utbildning och åkte hemifrån redan kvart över sju, så jag var själv med de små från det att de vaknade på morgonen och fick greja med alla morgonbestyr själv. Men det gick finfint och jag lyckades t.o.m. hitta till den öppna förskolan utan hjälp av navigator! ;-)
Det var lite kul att det bara var tvillingar som samlades för sångstund och samvaro, trist bara att mina tjejer var de absolut äldsta där igår. De andra var bara 3, 4 och 6 månader gamla. Så inte såå mycket utbyte av tips osv för mig. A och E tyckte nog också att det mest var bebisar, de kröp ju inte ens, kunde man väl inte leka med heller. hahaa. Fast söta var de allihop!

Idag åkte pappa Oscar iväg tidigt igen, nu för morgonmöte på jobbet, så jag fixade allt på morgonen igen och så drog vi iväg. Idag för Baby Café på vår egen Öppna Förskola. Det var nice! Grannflickan som tjejerna leker med ibland, var där med, och två tvillingpar som vi träffade på tvillingutbildning då vi alla var gravida, och en mamma som gick i vår föräldrautbildning. Kul med folk vi känner igen!
Baby Cafét har bl.a. en jättemysig rytmikstund där barnen får låna maraccas och spela på. Synd bara att det bara är tre gånger till som vi är välkomna dit, då det endast är för barn upp till 1 år.
Efter Baby Cafét åkte vi hem för lunch och sovstund, sen var det dags för Babysim.
Även idag gick simmet kanon! Men ikväll är ordet TRÖTT för oss alla tre. Det tar på krafterna med alla dess aktiviteter.

Imorgon kl.08.10 har tjejerna dessutom tandläkartid, sin allra första. Så någon sovmorgon är det inte tal om imorgon heller! Livet med två små, jag säger då det. Håll igång, håll igång, håll igång.
Hoppas nu bara att jag lyckas komma iväg i tid och att jag hittar rätt på folktandvården! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar