söndag 19 september 2010

Val för döttrarnas framtid?

Idag är det val i Sverige.
Jag och flickornas pappa har röstat.

Igår fick jag ett sms av en närstående kvinna vars åsikter jag tar på allvar. Smset kom som ett svar på ett sms jag sänt om att ena dottern nu tagit sina första steg.
Så här löd hennes svars-sms:

HÄRLIGT! Bidra till att dina döttrar ska kunna fortsätta att gå precis så långt de vill på livets vägar utan hindrande "glastak". Detta är viktigt; med nuvande takt kommer det, i bästa fall vara lika mkt värt att vara kvinna som man här i Sverige först för Elly och Amandas barnbarn. Det tar för lång tid"

Uppmaningen handlade givetvis om riksdagsvalet, och det ska erkännas att det faktiskt fick mig att fundera. Politik är viktigt och mina barn är det viktigaste jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar