onsdag 29 december 2010

Bakat egna pepparkakor

En vecka innan jul kom mormor på besök. Jag skulle på julfest med jobbet den kvällen och Oscar fick lite barnvaktshjälp av mormor. Dessutom var planen att vi sen skulle köra ner med tjejerna till skåne på söndagen, jag och mormor. Så blev det dock inte sen, men den storyn berättar jag om i ett annat inlägg.

Då Oscar jobbade om dagarna hela helgen, var jag och tjejerna själva hemma med mormor.
Då passade vi på att baka pepparkakor inför julfirandet i skåne!
Jag har köpt varsin liten kavel åt twinsen så att de också kunde få kavla ut sin deg och trycka dit pepparkaksformarna som de ville. Fast ska jag vara ärlig så tyckte de mer om att äta degen än att baka med den.


Elly bakar och Amanda smakar degen....


Och på julafton sedan så njöt vi alla av deras hembakta pepparkakor till glöggen framför Kalle Ankas Jul. Och tjejerna var väldigt nöjda med de färdiga kakorna och åt gärna både pepparkakor och glöggens russin-tillbehör.



Elly bär stolt fram pepparkaksburken på Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar