måndag 27 december 2010

Julavslutning


Innan jul, faktiskt redan veckan innan Lucia var det julavlutning på Öppna Förskolan. Och eftersom jag ska börja jobba igen efter nyår innebar avslutningen sista gången för mig på förskolan. Tjejerna kommer ju dit igen, fast då med pappa som ska var föräldraledig då jag jobbar.
Vi har varit en hel del på förskolan, en dag i veckan de senaste månaderna. Några av er kanske minns att mitt första möte med Öppna Förskolan inte var så positivt, men efter att ha pratat med personalen fick jag sedan veta att på just den veckodagen var det alltid ofantligt mycket folk och extra stökigt, då alla arbetslösa och andra 15-timmars barn kommer då med. Så efter det går vi alltid den dagen i veckan som 15-timmars barnen är på sin förskola, då är det betydligt lugnare och jag märker på tvillingarna hur de utvecklas av att vara där och blir mer självständiga, vilket känns positivt inför deras förskolestart sedan!

Julfina döttrarna på julavslutningen på Öppna Förskolan.

Elly och Amanda älskar sångsamlingen! Och visst må jag vara partiskt, men de är nog allra bäst av alla barnen på att vara koncentrerade på sångerna och göra alla rörelser och danser. Allra roligast är det nog ändå då de får använda instrumenten under tre sånger. Då rockar de båda loss och dansar glatt och ivrigt med en maraccas i varje hand! SÅ SÖTA!
Fast på avslutningen var sångsamlingen utbytt mot en vardagsgodstjänst i miniformat med präst och julsånger. Sen blev det julfika med clementin och pepparkaka. Det gillas av båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar