söndag 12 december 2010

Släng din skit själv..!

Bjuder på en helt underbar situation som döttrar agerade ut framför mig för några dagar sedan här hemma:
Jag hade bytt blöja på båda efter lunchen innan de skulle sova middag och som vanligt brukar de då ta sina egna blöjor från lekmattan (där blöjbytena ofta sker efter lunch) för att själva gå till tvättstugan och sophinken för att slänga dem. Denna gång var dock Amanda helt ointresserad av aktiviteten så Elly tog då med sig även syrrans blöja och traskade mot tvättstugan. Väl utanför tvättstugedörren står Amanda och pysslar med någon leksak.. Det är då Elly bestämt går fram till henne och kastar hennes blöja hårt i golvet framför henne, innan hon går in i tvättstugan själv och slänger den egna blöjan i sophinken. Så himla komiskt! Släng din skit själv, syrran!
Kan ju berätta att Amanda mycket riktigt på denna hårda uppläxning från systern faktiskt tog sin blöja från golvet och slängde den korrekt i sophinken sen.
Ordning och reda. Och en leende mamma! Inget slarv här inte...

3 kommentarer:

  1. Haha! Så bra att E håller reda på sin syster :)
    Här har våra slutat med att hjälpa slänga sina blöjor, de skrattar bara då jag ber dem slänga dem och tar dem och ger dem till mig. Sedan drar de i min hand för att visa mig vart de ska slängas :) Som om jag inte visste det ;)
    Ha en skön söndag kväll
    kram
    // Sargit

    SvaraRadera
  2. Härligt att Elly redan tar sitt äldstabarnetansvar och styr upp sin lillasyster. ;-) Livslångt projekt detdär.

    /Big sis

    SvaraRadera
  3. @Sargit: hahaaaa, ja det är väl du som bytt bort den gamla blöjan mot en ny så borde väl kanske då också vara ditt ansvar att slänga den gamla? ;-)

    @Big Sis: Månn tro va! ;-)

    SvaraRadera