tisdag 7 december 2010

Handla med tvillingarna

För några dagar sedan var jag och småhandlade på ica med tvillingarna, brukar göra det med dem båda med numera, och det brukar fungera fint! Jag sätter helt enkelt båda i kundvagnen med ryggen mot mig och näsorna i färdriktning och de brukar tycka det är festligt att sitta där ihop och titta och klämma på alla varor som läggs vid deras fötter. Många gulliga kommentarer brukar det bli från andra kunder i affären med, av typen "åh, i vilken hylla hittade du de där två?" och "vilka söta saker du köper!" etc.

Sist då jag var och handlade med tjejerna i alla fall, så upptäckte jag plötsligt strax innan jag kom till kassan, att en av döttrarna tagit ut en tomat ur plastpåsen vid hennes fötter och nu satt och åt på den..! Noooo, not good! Så jag tog helt enkelt ifrån henne tomaten och la tillbaks den i påsen och då vi gått genom kassan och betalt fick hon sedan sin tomat igen och syrran fick också en. Så nöjda! Kanske borde jag inte låtit henne få tomaten sen, men hon är drygt 1 år, hon fattar ju inte att hon gjort fel i vilket fall... Sen brukar de ofta få något, typ en banan att dela på eller så, då vi passerat kassan då vi är och handlar. Så hon tog väl bara saken i egna händer kan tänkas, och valde idag en tomat istället för banan.

söta tomat-tjuvarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar